Portal Home > Baza wiedzy > Tutoriale - jak to zrobić? > Po co mi panel Directadmin – ZOBACZ!


Po co mi panel Directadmin – ZOBACZ!




Panel Direct Admin jest to główny panel zarządzania serwerem. Przy jego pomocy będziesz zarządzał wszystkimi usługami w obrębie serwera. Wygląd panelu został przedstawiony poniżej:

 


Panel dzieli się na kilka zasadniczych sekcji. Menu górne, Opcje zarządzania kontem, Zarządzanie skrzynkami pocztowymi, Opcje zaawansowane oraz menu boczne zawierajęce zestawienie informacji bierzących o serwerze.

 

Zaczynając od menu górnego. Od lewej mamy kolejno do dyspozycji ikony umożliwiające kolejno przejscie do panelu głównego Direct Admin, strony logowania się do poczty, panelu zmiany haseł do FTP, MySQL oraz panel Direct Admin,  strony pomocy, oraz menadżera plików.

 

Sekcja zarządzania kontem zawiera opcje, które pozwalają na:

- zarządzanie domenami i subdomenami, ich usuwanie oraz dodawanie nowych

- tworzenie aliasów i wskaźników domen oraz przekierowań URL

- dostęp do statystyk logów domen dodanych do serwera

- tworzenie i zarządzanie bazami danych MySQL oraz PostgreSQL

- zarządzanie kontami FTP

- tworzenie katalogów chronionych na hasło

- oraz zalogowanie się do menadżerów baz danych

 

Sekcja zarządzania skrzynkami pocztowymi pozwala na:

- przegląd i zarządzanie już istniejącymi skrzynkami pocztowymi

- dodanie nowej skrzynki pocztowej

- utworzenie przekierowania wiadomości z jednej skrzynki na drugą

- utworzenie autorespondera – automatycznej odpowiedzi na przychodzące wiadomości

- stworzenie wiadomości urlopowych

- konfiguracje filtru antyspamowego przy pomocy Spamassasina

 

Sekcja opcji zaawansowanych umożliwia natomiast m.in. :

- blokowanie adresów IP łączących się z serwerem

- aktywowanie Wildcarda dla poszczególnych domen podłaczonych do serwera

- włączenie ochrony Hotlink dla plików znajdujacyh się na serwerze, któe zostały udostępnione na stronie w dane domenie

-  edycję stron błędów, jakie będą się wyświetlać np. w przypadku braku plików strony w katalogu domeny

- dostęp do tworzenia repozytoriów SVN i korzystania z nich

-  tworzenie katalogów domowych domen, które pozwolą zmienić domyślny katalog public_html na dowolny znajdujący się na serwerze

-  tworzenie backupów

- instalacje certyfikatów SSL na serwerze

 

Menu boczne zawiera skolei zestawienie ogólnych informacji o serwerze takich jak:

- ID klienta, unikalny nr klienta bardzo czesto potrzebny podczas kontaktu z działem pomocy cal.pl

- informacje jak długo jest jeszcze ważne konto hostingowe

- informacja o zajetości konta

- o wykorzystaniu miesięcznego transferu danych

- pojemności serwera

- liczbie założonych skrzynek pocztowych

- liczbie założonych baz danych

- adresie e-mail oraz telefonie kontaktowym do działu pomocy technicznej



Czy artykuł okazał się pomocny?

Dodaj do ulubionych Dodaj do ulubionych    Drukuj Drukuj

Also Read
CatchAll dla poczty (Views: 445)